Portfolio

PortfolioAlbron

https://ambassadorwise.nl/wp-content/uploads/2020/12/Marije-de-Groot-Ambassadorwise-klant.jpeg

Albron en AmbassadorWise hebben samengewerkt aan de uitrol van een ambassadeursprogramma om MVO versneld te verankeren in de organisatie. Marije de Groot was lid van het interne team dat dit initiatief nam en begeleidde.

“Onze organisatie en onze markt zijn continu in beweging, juist door de hectiek vraagt dat soms om een moment van reflectie. Het ambassadeursprogramma dat we i.s.m. Ambassadorwise opzetten bleek daarvoor een geschikte methode. Samen met Ambassadorwise keken we naar onze doelen en ambities en bedachten we op welke manier het ambassadeursprogramma hier een bijdrage aan zou kunnen leveren. Ik was betrokken als kernteamlid bij de eerste fase van het Ambassadorwise werken. We luisterden goed naar medewerkers en merkten dat ze graag mee wilden denken over de toekomst van onze organisatie. En doen, want doeners blijven we in deze branche!”

Verrassend enthousiast
“Een onverwacht groot aantal medewerkers stond op om mee te doen aan inspiratiesessies waar het thema ‘duurzamer ondernemen’ centraal stond. In deze sessies werd kennis gedeeld, werden inzichten en vaardigheden vergroot en er werden nieuwe contacten gelegd tussen collega’s . Anders dan we gewend waren, maar effectief. Alles kwam hierin samen, het heeft ons als organisatie heel veel gebracht!”

Bottums up!
Albron volgde de Ambassadorwise Approach en merkte dat een ‘bottom up’ aanpak met een grote mate van vrijblijvendheid en vrijwilligheid, positieve veranderingen kan accelereren. Wie mee wil doen, doet mee. Het idee daarvan is dat men niet achterover kan leunen, maar echt bij zichzelf te rade moet gaan of het de moeite waard is mee te doen, of de ambitie van de organisatie ook bijdraagt aan hun EIGEN ambitie. Zo staan echte ambassadors op en sta je als verandermanager al 1-0 voor. Het stappenplan van Ambassadorwise hielp Albron door het proces heen om ambassadeurs te werven en hun persoonlijke ambities aan de ambities van de organisatie te binden.

Update
De Ambassadorwise Approach werpt steeds meer concrete vruchten af. In het Duurzamer Ondernemen magazine van Albron van december 2013 worden de positieve effecten van de Ambassador Sessies op de doelstellingen belicht.

Inmiddels is Albron vele stappen verder : Na vele organisatorische veranderingen in 2014-2016 is er een steady koers tot verduurzaming ingezet. De vele ideeën zijn omgezet in Actie. Vandaar: Albron Acteert! gezonder assortiment. Werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een eerste vegetarisch restaurant. Noem maar op. Een bijzondere vermelding verdient het Greenhouse. Een bijzondere locatie waar de visie van Albron in het klein perfect wordt gerealiseerd. Een manier om de ruimte zo in te richten dat het de rest van de organisatie en de keten zo te prikkelen, dat iedereen mee wil naar die nieuwe toekomst. En voor ons: Een plek waar we graag met onze opdrachtgevers komen en waar niet geheel toevallig waar meerdere opdrachtgevers van ons bij betrokken zijn, zoals de gevelsystemenleverancier en de tapijttegelproducent. Klik hier om het artikel te lezen (pagina 8 van het DO magazine).

Jaar:
2012
Opdrachtgever:
Albron
Diensten:
Full service
Functie:
Communicatieadviseur (VML.)

Adresgegevens

Ambassadorwise

Contactgegevens

+ 31 614 22 30 52
info@ambassadorwise.nl

© 2021 AmbassadorWise. Realisatie: iNEED!T